Co o nás říkají rodiče žáků

Rodiče Hrochovi a jejich syn Bert

Rodiče Hrochovi a jejich syn Bert

Jedno slovo vládne všem! Tedy alespoň u nás doma od letošního září. A to slovo je… “ÚZASNÝ!”


Berti, jaký to bylo ve škole? “Úžasný!”. Jaká je paní učitelka? “Úžasná!”. A co děti: “Úžasný!”. Matematika: “Úžasná!”. Poklus do školy ve větru a dešti? “Úžasný!”
Ne, náš Bert vskutku není zaostalý a zná i jiná slova než ono “úžasné”. Naopak. Zná slov snad až přespříliš, neb čte encyklopedie od 4 let a dokáže nás, své rodiče, mimochodem poměrně sečtělé a mnohdy mnohomluvné psychology, docela často zaskočit.
A vzhledem k tomu, že je takový, jaký je, měli jsme jeho nástup do ZŠ spojený s jistou úzkostí a mnoha otazníky. Výsledky psychologického vyšetření nás na jednu stranu potěšily, blbý on chlapec tedy opravdu není, na druhou stranu nás ještě víc znejistily. 
Nejsme s ženou zrovna extra příznivci alternativního školství, na druhé straně už jen ze zkušeností ze své psychologické praxe i vlastního života (sám jsem byl dosti problémové přechytralé ADHD dítě) jsme měli oprávněné obavy z třicetihlavé třídy v klasické škole v dnešních zmatených časech.
Úplně náhodou jsme narazili na informaci o vzniku nové základní školy. Při Církevním gymnáziu Německého řádu. Hned nás to zaujalo… a to z více důvodů. 
Jednak je žena absolventkou původního Moravského reálného gymnázia, předchůdce CGNŘ, a tak má k tomu místu citovou vazbu. Pozitivní. Za druhé jsme četli, že to má být třída do 15 dětí, což je dle nás optimální. Za třetí se nemělo jednat o žádnou zázračnou alternativu, ale o klasickou elementárku, jejímž základním kamenem má být poctivý přístup zkušené paní učitelky. To znělo slibně.
A ono to vše neskutečně klaplo! Tedy až na to, že psát o paní učitelce Sobotkové jako o “základním kameni” je ode mě hloupá metafora. Kámen nemá srdce! Ani duši.
A za tohle jsme rádi nejvíc. Že je vidět a cítit, jak do toho jde celý tým školy srdcem! Nejen paní učitelka a paní ředitelka, ale i další (ti, co pouští děti dovnitř a ven, co pomohli těm prckům zvládnout za pár dní samostatný pohyb po škole, ochotný pan školník etc.).
Rozumem též, to jistě, ale v té první třídě je to hlavně o srdíčku, ten cit, ten vztah, to je to nejdůležitější.
A to tam cítíme. Ale co my, syn to tam tak cítí. Proto je u nás doma furt slyšet, že je to “ÚŽASNÝ”!
Jen by ty děti už měli, donrvetr, pustit do té školy zpátky!

P. S.: Mimořádně zvládnutá online výuka, na kterou nás mimochodem paní ředitelka připravovala již na prvním setkání v září, zaslouží velký respekt sama o sobě. Paní učitelka by za to měla dostat metál (alespoň čokoládový)! Děti s rodiči ostatně také. Její stoický klid a vytrvalý rytířský boj je mimořádně nakažlivý. Díky za něj!

Paní Machatová

Paní Machatová

Já jsem se školou velmi spokojená.

Matyáš se do školy dostal na poslední chvíli, nevyšla nám škola, do které jsem ho chtěla dát, do spádové jsem ho zas nechtěla dát já. Zavolala jsem do školy už po zápisu. Paní ředitelka byla velice přijemná, milá, a hlavně ochotná a já měla alespoň nějakou naději. Ani ne do týdne mi volali ze školy, že Matyáše mohou přijmout, pokud mám ještě zájem. Vůbec jsem neváhala a dnes vím, že jsem udělala velmi dobré rozhodnutí. Matyáš chodí ze školy spokojený, a na další den se moc těší. Bylo mu moc líto, když nemohl během distanční výuky do školy chodit. Co se ale proběhlé on-line výuky týká, tak si taky nemůžu stěžovat, připravili jste nás dopředu a máte to velice dobře udělané. Vy, paní učitelko, jste užasná, díky on-line výuce jsem mohla vidět, jak pracujete s dětmi, což se mi moc líbí. Takže moc děkuji za vše a samozřejmě jen doporučuji!!!!!!!!!

Vlasta a Miloš Pechovi

Vlasta a Miloš Pechovi

Zájemcům CZSNŘ  určitě doporučujeme.

Naši dceru jsme na nově zřízenou základní školu přihlásili na základě velmi pozitivní zkušenosti s CGNŘ, kde studuje naše starší dcera. Hlavní výhodou je vynikající komunikace se zástupci školy a individuální přístup k žákům, který je dám i malým počtem dětí, které školu navštěvují. Naše dcera si její první školní zkušenosti velmi pochvaluje.
 

Peňázovi

Peňázovi

S výukou našeho prvňáčka jsme nad míru spokojeni.

Líbí se nám rodinné prostředí celé školy . Vzhledem k malému počtu dětí vyzdvihujeme také individuální přístup a péči paní učitelky, která je velmi milá a starostlivá (myšleno v dobrém slova smyslu)!!! Nemáme nic, co bychom vytkli, a všem rodičům nastávajících prvňáčků školu určitě doporučujeme.